1. Podanie/lob: za pomocą siłomierza dostosuj sułę i odległość podania lub lobu. Siłomierz wypełnia się, dopóki trzymasz wciśnięty odpowiedni klawisz, co oznacza zwiększenie siły kopnięcia. Gdy uznasz, że kopnięcie nabrało wystarczającej siły, zwolnij klawisz.
2. Strzelanie: siłomierz używany podczas strzelania funkcjonuje podobnie jak ten przy podaniach. Różnica polega na tym, że po dojściu do czerwonej strefy jest bardziej prawdopodobne, że strzał minie cel.
3. Rzuty wolne, różne i bramkowe: siłomierz stałego fragmentu gry przybiera postać łuku. Wskaźnik trzeba zatrzymać (naciskając 'D') w strefie zielonej, aby uzyskać optymalną prędkość i celność. Zatrzymanie wskaźnika na poza tą strefą powoduje wzrost możliwości spudłowania.
4. Zagrania z pierwszej piłki:
Podobnie jak w przypadku piłek "w powietrzu" warunkiem wykonania idealnego zagrania z pierwszej piłki jest naciśnięcie odpowiedniego klawisza przed odebraniem piłki. Zagraniami z pierwszej piłki celuje się za pomocą klawiszy strzałek, siła jest proporcjonalna do wypełnienia siłomierza (jak przy zwykłych strzałach).
5. Drybling:
Nowy system dryblingu w FIFA 2003 połączony z całkowicie zmienionym modelem mechaniki piłki sprawia, że akcja rozgrywa się niemal tak samo, jak na prawdziwym boisku. Im szybciej biegniesz, tym trudniej jest przyjąć podanie lub utrzymać kontrolę nad piłką.
Więcej porad niezadługo będą.